The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

tisdag 18 januari 2011

i brist på annat...

Jag har fått för mig att plugga.. Fast bara för min egen skull. det handlar inte om betyg eller något sånt. utan snarare intresse. Anledningen till att det finns tre böcker med nedan om islam och muslimers tro, är främst för att jag har hört så mycket. Och vill ta reda på vad som egentligen är sant. Dessutom är det intressant att se vilken stor betydelse en bok har för en stor del utav världens befolkning. Jag är verkligen inte troende.. Men det ska som sagt bli lärorikt.


Anledningen till boken om Sekter är också intresse relaterat. Iom att jag är sjukt intresserad av historia inom brott och straff mm. Och då speciellt Jack the Ripper, hela historien om att ingen vet vem han var och att forskare fortfarande ser honom som en gåta gör det ännu mer spännande. I filmen "From Hell"som utspelar sig under sent 1800-tal och handlar om historien bakom jack, så tar dom upp Frimurarna. Mycket därför skaffade jag den boken. Det finns hur många olika sekter som helst i världen. Och även där är det samma tanke bakom med med religioner. Vad driver människor till att offra sitt eget liv för vad någon annan säger och påstår?

Fornnordisk religion har alltid legat mig varmt om hjärtat, men det enda jag vet om det, är det som stod kortfattat i religions böckerna i skolan. Nu har jag 503 sidor att plugga på! jag ska veta så mycket som möjligt om det! Det är mina förfärders historia, och den vill jag föra vidare till Cornelia och förhoppningsvis kommande barnbarn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar