The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

lördag 2 juli 2011

En dag i Foteviken

Igår natt tyckte Niclas att jag skulle ta bussen ut till Foteviken och fotografera. Men när vi sen kollade på deras hemsida, ansåg jag att det var något som jag ville uppleva med resten av familjen också. Så med Bulten som chaufför så åkte vi mot Vikingabyn i Foteviken.

Hela denna veckan har det varit Vikingavecka, och nu i helgen skulle det vara marknad och en föreställning om slaget vid Foteviken.



Alla som var "registrerade" vikingar har hela veckan levt som vikingarna gjorde. Till min stora lycka var det jätte mycket hantverkare på området.


Det var hela familjer som bodde på området. Och man kan inte förneka att man blev lite sugen på att faktiskt ge upp det högteknologiska livet man lever för att stänga av mobiltelefoner och slopa tv:n en vecka om året.




När vi hade gått där i någon timme, så skulle Slaget vid Foteviken börja! Cornelia var grymt förväntansfull och även nervös.












Jag fick förklara många gånger att dom inte skadade varandra och att ingen dog under dena föreställning, men Cornelia trodde inte riktigt på mig eftersom att dom faktiskt hade riktiga svärd! Men tillslut trodde hon mig när alla som "dött" reste sig och sen attackerade publiken.

I efterhand när vi kommit hem och jag kunde slappna av ordentligt, så frågade Niclas vad Cornelia tyckte om dagens bravader, "Det var tråkigt. Det var bara en massa skäggiga gubbar och jag fick inte gå till stallet..." Ibland anser jag nog att min dotter kanske inte uppskattar saker och ting på det sättet hon borde. Men hon fick i alla fall en koppar ring och så köpte vi 10 glaspärlor som var gjorda med Lampwork tekniken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar