The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

torsdag 16 september 2010

Ännu mer skog!

Jag och Frida funderade igår på hur många i våran generation det är som faktiskt är ute och tar vara på naturens godsaker. Vi satt där och rensade svampen från i förrgår och bara funderade, sen kom vi fram till att dagens ungdomar är för jävla lata, bekväma och är rädda för skogen. Vilket är helt galet! Visst att det är soft att gå in på Kvantum och köpa en packet med champinjoner, men det är långt ifrån samma sak som att ha lagt ner energi på att plocka dem själv och sen verkligen njuta av dem..


Vi avnjöt i alla fall en kanon god pasta sås med fläskfilé (borde egentligen varit något vilt kött) , kantareller och stolt fjällskivling med en massa matlagningsgrädde och diverse kanon goda kryddor. Det är otroligt vad jag kan komma på goda grejer utan att ens ha tittat i en recept bok..
Innan middagen var det ytterligare en runda ut i skogen. Mest för att gå motion, men vi hade en massa påsar med oss i fickorna ifall vi mot förmodan skulle hitta något ätbart. Och det gjorde vi faktiskt. Det blev ett gäng kantareller till. Och de fanns bara 20 minuter från mitt hem.
Cornelia klättrar i jakt torn. När hon var på väg ner skrek hon "MAMMA!! DET ÄR EN MASSA MYROR HÄR!!!"
Vi hittade en massa häftiga svampar också. Som denna jätte prickiga flugsvampen!
Ganska skakig bild, men den lila färgen på dessa är helt fantastisk!
Jag hittade en flugsvamp som hade muterat sig till att likna en blomma (?) Grymt häftigt vad naturen kan åstadkomma!
Frida hittade fingersvampar
I ett stort hav utav ormbunkar lekte vi loss ett tag.. Jag fick en bild i huvudet från "Rasmus på luffen" av Astrid Lindgren när man kröp runt i det höga buskaget och sen tittade upp lite varstans.
Min älskling!
Vi hittade hur mycket rotvältor som helst! Just dessa två hade dessutom fått stammarna böjda över en sten!
Grymt härlig vinkel. :)
Dessa lustiga svampar vet jag inte vad de heter eller om de går att äta, så vi lät dem stå kvar i sin prakt!
Cornelia hittade också svampar, även om de inte lades ner i påsen. :)


Nej, jag slickar inte på flugsvampen... Lite vett har man faktiskt. Men de blev grymt coola bilder. :)

Så här kommer en liten önskelista inför födelsedagen i november samt julklapp:
  • Gummistövlar (som jag vill pimpa själv...)
  • En svampbok
  • En systemkamera med objektiv
Tack på förhand ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar