The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

måndag 23 april 2012

LyckoDag!!

Ibland har man bara sånt jävla mega flyt! 
I morse när jag hade lämnat Cornelia på dagis och skulle gå hemåt, så stod det en kvinna och plockade in en massa saker i sin bil. Och på trottoaren stod ett dockhus. Jag kunde inte låta bli att fråga, så jag frågade vart hon hade köpt det!!
Till min förvåning berättade hon att det var en god vän som tidigare var ägare och hon hade nu gått bort, och ville jag ha det kunde jag ta det, för annars hamnade det på tippen. TIPPEN?!?!?
Jag blev så fruktansvärt över lycklig att jag var tvungen att krama henne. Sen gick jag hemåt med mitt nya förvärv. <3


Väl hemma tittade jag lite noggrannare på min gåva. På baksidan står det "december 1952". Huset är alltså 60 år gammalt! Helt galet! Tänk hur mycket glädje det sitter i detta huset, och hur många barn som har roats av det. Och nu ska både jag och Cornelia roas av det.
Som du ser på bilden så är det som en låda längst ner, och gissa vad. I lådan låg det MER skatter än bara skåpet i sig.



ÅÅÅÅÅH vilken lycka!! Jag sitter fortfarande och är helt euforisk! Allting är så galet fint!! Och ja... Jag vet att jag egentligen inte borde, men huset i sig kommer att renoveras upp. Men inte så mycket att man inte ser lite av patinan.

I påsen längst upp till vänster hittade jag ytterligare en massa roliga grejer!





Små små tallrikar och bestik i tenn och stekpannan är ju bara fantastisk! Den är också gjord i någon form av metall, för den väger hur mycket som helst!
Nu har dessutom Cornelia och Niclas kommit hem efter en hel dag med jobb och dagis. Cornelia blev minst lika lycklig som jag! Så nu börjar åter igen sökandet efter inspiration från fantastiska miniatyr-makare runt om i världen <3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar