The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

måndag 2 april 2012

Reused 10.01

Jag har en viss förkärlek till återanvända saker, och har haft det i många år. Jag tror att mycket av det är tackvare mina älskade föräldrar, att de drog med en på loppis runt om i landet under uppväxten. Fast jag tror att det mest var pappas initiativ. Och det är jag idag extremt glad för!

Förra veckan så var jag och intervjuade två bröder som äger och driver Reused 10.01 här i Malmö. Det som skiljer butiken från andra second hand och vintage butiker här i Malmö är att allting är handplockat och det är ytterst få produkter som är inhandlade i Sverige. 

Allting började egentligen med att Carl-Johan kom med idéen, och att han ansåg att det faktiskt fattades en butik av detta slaget i Malmö. Så han snackade med sin bror Simon som just då bodde i Los Angeles för att plugga och spela musik. Simon var med på noterna, och så snart allting var spikat, så började han shoppa loss i L.A, medan Carl-Johan skötte inredningsplanerna och sökandet efter lokal. Detta var i september förra året.

Simons lilla etta fylldes snabbt med snygga kläder, skor och atteraljer, och innan han flyttade tillbaka till Sverige möttes bröderna upp i Miami för att shoppa mer grejer till butiken.
Så i december åkte båda bröderna tillbaka till Sverige och Simon fick se butiken för första gången. Efter att ha sett lokalen och Carl-Johans smakfulla industriella inredning, började de fylla på med grejer. Och allting klaffade perfekt!












I februari slog de upp portarna till butiken och de har redan en trogen kundkrets. Simon och Carl-Johan här ovan, drömmer om att få öppna ytterligare butiker runt om i världen. Deras planer är att inom 3 år kunna öppna en butik i Paris, och sen vidare mot New York, Tokyo och resten av världen.
Jag kommer träffa bröderna igen i morgon när jag ska betala en utav de mest fantastiska jackorna jag någonsin sett och provat. Så jag får lägga upp en bild på den i morgon. ^^,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar