The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

torsdag 14 juni 2012

Att göra en dörr

Min lilla snutt som huset är till, har frågat vart de boende ska kunna gå in.. Och det har jag ju inte riktigt kunnat svara på. Men nu kan jag det! Till mitt lilla "dörr projekt" använde jag MDF, penna, Dremel, linjal och tålamod.

Så första mätte jag ut ur stora jag ville ha "seglarna" i dörren. 


Sen blev det dags att börja slipa. Och min älskade make gnällde lite på att det var en dimma av slipdamm i hela vardagsrummet, men det är inget att göra åt. ^^, Jag vinklade dremeln försiktigt i den vinkeln jag ville ha.


Sen gjorde jag ett hål för dörrhandtaget. Själva handtaget är gjort utav elefant-tråd och en svart träpärla. Sen målades dörren i en lämplig färg och limmades på väggen. Och det finns ju inte många dörrar som är utan dörrfoder, så det limmades också på plats.



Dörrfodret har nu målats vitt och det blev faktiskt riktigt riktigt bra. Till och med så bra att jag gjorde två dörrar till (som ska gå att öppna) en till barnrummet och en till toaletten. Så jag ska försöka få till gångjärn förhand, i och med att mina tog slut när jag gjorde fönstren.. Någon som har tips och idéer?

Det blev ju en ganska hög kant mellan dörren och golvet eftersom att jag limmade fast den ovanför listen, men det är snart åtgärdat. Jag har gjort en "avsats" som ska limmas fast mot listen som ska målas och fixas i lämplig färg. Och just nu sitter och jag och funderar på hur dum man kan vara.... Det finns nog ingen i världshistorien som har en vit heltäckningsmatta i entrén.... >_<

0 kommentarer:

Skicka en kommentar