The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År!

Jag hade egentligen tänkt att dra en summering av det gångna året, men tänkte sen att det kändes lite överflödigt i och med att du ju faktiskt bara kan kolla under "My life in words" så struntar helt enkelt i det.
Gårdagen var i alla fall helt magisk!! Helt klart ett utav de bästa nyårsfirandena jag någonsin varit på!

Jag och Niclas har verkligen inte gjort något vettigt alls denna veckan då han har varit hemma. Vi har bara tagit det så lugnt det bara går, och bara tagit hand om varandra. Men igår hade vi faktiskt lite att göra ändå. Först och främst var vi ju tvungna att handla med oss allt som skulle med hem till Bulten. I form av vin och annat smått och gott. I vår umgänges krets har vi det så att den som står för maten inte behöver stå för något annat, och sen gör vi knytis av det helt enkelt. Mycket roligare! Så vi tog med vin och andra tog med öl och snacks mm.

Andy, som uppenbarligen varken kan läsa eller förstå sig på en klocka, snubblade in hos oss vid 5... Vi skulle vara hos Bulten vid 7.. ;) Smidigt värre, men väldigt trevligt! Så vi tog oss lite gott att dricka och snackade en massa skiit innan vi tog en taxi hem till Bulten. Dock lite tidigare än alla andra..

Bulten hade verkligen fixat med ALLT! Eller, ja, i alla fall på börjat allt, sen fick min man ha kökstjänst och vi andra satt i soffan och bara göttade oss och lyssnade på bra musik.
Så vi trillade in först, sen kom Carro och Daniel, en stund efter dem kom Ivana och sist men inte minst kom Thomas. Välkomst drinken bestod av Blue Nun med bladguld i. Nom nom nom! Sen var det dags för förrätten som intogs tillsammans med "Grevinnan och betjänten"
Kräftsallad a'la Bulten


Medan vi andra satte igång att lira Singstar så återgick mannen min och Bulten till köket för att fixa varmrätten.
Varmrätten bestod av surstek (älg), potatisgrattäng och en mastodont mega god sås och grönsaker till.









Surstek och kantareller
Efter maten återgick vi till musik och singstar.
Och när vi har som trevligast ringer Örjan. Då hade allting klyddat ihop sig på Deep/Distorsion och det saknades Karaeoke värd. Så jag och Carro hoppade in. Varför inte liksom? Så vi kom överens med Örjan om att vi kunde jobba om vårt sällskap slapp att betala inträde. Och de var nemas-problemas. Men kvällen var ung och vi skulle inte börja på Deep förrän 00:30, så kvällen fortsatte. :)



Strax innan tolvslaget så blev det efterrätt. Bultens HELT underbara choklad kaka med vodka-hallon. Den är fruktansvärt farlig!!

Strax innan 12 så gick hela sällskapet ner till Nobeltorget för att skåla in tolvslaget och titta på raketerna. 


Förra året avslutades verkligen himelskt! Det kunde inte varit bättre!
Jag och Niclas kom hem vid 5- halv6 i morse, men så glada och avslappnade vi var. Det nya året kan inte gå annat än bra, med tanke på hur det förra avslutades!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar