The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

lördag 24 december 2011

Julafton del.2



Vädret har verkligen var emot oss denna julen (eller har de det??) inte en snöflinga och plusgrader.. Det kändes som att det lika gärna kunde varit påsk när man kollade ut genom fönstret hemma hos mamma.. Ja, det var ju likadant väder hemma hos pappa, så det kunde lika gärna varit påsk överallt..

Mamma hade gjort fantastisk julmat som vanligt. Och alla åt till de knappt kunde sitta... Det vill säga som det brukar vara.
Men det var några som fattades.. Min mormor, som för en gång skull inte var på Cypern detta året, hade gått och blivit monster förkyld.. Så hon och hennes gubbe var på Öland och hade julmys för sig själva. Och jag saknade min gubbe så in i helvete.. Det kändes så tomt på något sätt..
Men det är smällar man får ta ibland.


Till Cornelias stora glädje kom tomten tillslut! Och modig och duktig som hon ju är skulle hon hjälpa tomten med allt hon bara kunde. Läsa på paketen, ge den törstiga tomten julmust och plocka fram paket som låg längst in under granen.







Och tänka sig. Jag fick paket här också. Helt otroligt! Jag har nog varit ganska snäll i år ände ^^,
Av mamma fick jag staffli (som jag redan hade köpt hemma i Malmö), ett armband, akrylfärg-kit, en martello kaffe-kapsel maskin och annat småttigt och gottigt.

Alla var nöjda med sina paket och satt nöjd under tiden vi åt efterrätt i form av saffrans-kaka, bär och glass. Och en massa hemmagjort snask så klart!

Det sista som hände innan jag och fisen somnade runt halv 12, var att larmet gick i hela huset. Världens kallaballik! Varken jag eller Cornelia förstod någonting, men sen hörde vi att telefonen ringde från larmcentralen och då förstod vi att tjutandet var larmet. Haha! Så det kan gå.

I morgon blir det till att ta tåget hem till min man. Cornelia ska vara kvar en vecka och sen ska Elin ta tåget med henne ner till Malmö.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar