The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

lördag 10 december 2011

Julgodis!

Jag har veeeeerkligen snöat in på att göra julgodis!! Det är mysigt, gott och roligt, verkligen värt tiden det tar! Igår gjorde jag tryfflar och ischoklad. De blev verkligen FARLIGT goda! Så jag bidrar även med dessa recepten ^^,



Choklad tryffel
cirka 40 stycken

  • 2 dl vispgrädde
  • 50 gram smör
  • 300 gram choklad
  • 0,5 dl florsocker
  • eventuell smaksättning tex, baileys, kaffe, chili osv.
  • Kakao eller smält choklad till dekoration
Värm upp smöret och grädden till kokpunkten. Lägg ner chokladen som ska vara bruten i bitar eller hackad fint. Blanda ordentligt medan chokladen smälter. Lägg ner florsockret och låt det smälta i choklad blandningen. Häll över chokladen i en skål eller burk och ställ in den i kylen ett par timmar.
När chokladen har stelnat tar du en sked eller ett kuljärn och gör kulor i lagom storlek. Lägg kulorna i kakao eller smält choklad och se till att de har dekor runt hela.
Förvaras i kylskåp.







Ischoklad!
ca 40 stycken

200 gram choklad
100 gram kokosfett

Smält chokladen och kokosfettet över ett vattenbad. Blanda under tiden försiktigt så att fettet och chokladen blandas ihop ordentligt. Häll upp i folie formar. Ställ kallt.
Klart! ^^,

Verkligen hur enkelt som helst. Och hur GOTT som helst!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar