The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

fredag 4 november 2011

Tåg....

Vilken jäkla dag detta har varit.. Fick hämta Cornelia tidigare på dagis för att jag och hon skulle åka mot småland. Så det blev lite gnäll över det. Sen dessutom, så hoppar vi på tåget på triangel stationen, och jag får panik.. för då står det inte Kalmar på skyltarna utan Växjö! Vi skulle inte till växjö! men jag vågade inte ta risken att missa tåget, så vi hoppade i alla fall på. Men när vi kommer till centralen, så blir jag jätte osäker och vi hoppar av. Jag kollar åter igen på skyltarna, och tågnumret stämmer men inget annat. Och när vi då ska hoppa på tåget igen för att ta risken, så hinner det åka iväg...
Och jag som då skulle vara i Kalmar i 25 minuter för att sen åka hem till Malmö igen blir panik slagen. Och detta märker såklart Cornelia som försöker pep-talka mig. Men vi går upp mot SJ-butiken medan min frustration och ilska börjar övergå till en gråt attack.
Väl inne på SJ-butiken så vill de först inte hjälpa mig. Och då bryter helvetet löst! Skit arg blir jag! Och tårarna sprutar och jag märker att jag inte kan tygla min ilska längre. DÅ får de tummen ur och börjar fiffla med nya biljetter. Har man slängt ut över 600:- på biljetter som man inte kan använda så blir man lätt ilsken..
Och i all kaos så kläcker de ur sig att jag antagligen skulle behöva betala mellan skillnaden på de nya biljetterna. Då blir jag ännu mer arg! Och tillslut med lite ilska, irritation och otrevlighet så fixade dom de också. Men innan dom hade fixat det, så hade jag hunnit ringa Niclas som slänger sig i en taxi för att komma till min undsättning. Min älskade prins..
Vi kom i alla fall fram till Kalmar, även om jag var rödgråten och helt slut både fysiskt och psykiskt.
Turen i oturen var att jag då fick en timme stopp i Kalmar i stället och att jag då han springa förbi Make Up Store på Baronen och prata lite med Millan innan det var dags att kubba tillbaka till stationen för ytterligare 3 timmar tåg.


När jag sedan bytte tåg i Alvesta till ett X2000 så märkte den trevliga värdinnan i Bistron att jag var väldigt sliten, så hon bjöd på en hallon muffins till mitt kaffe. :) Det gjorde hela min dag! Och att min prins åter igen kom till undsättning på centralen när jag kom tillbaka till Malmö. Nu väntar en och en halv vecka utan barn här hemma.. Det kommer bli till att jobba, ladda batterierna och mysa med mannen i mitt liv. Vad skulle man göra utan kärleken?!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar