The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

fredag 25 november 2011

Vi tänder ett ljus i advent..

Nu börjar julen närma sig med STORM steg! Shit.. Jag hinner knappt med! Jag har aldrig varit ett jätte stort fan av julen, men i år är det så grymt stor skillnad! För det första är jag ju så galet lycklig över allting, och jag vill verkligen att det ska bli en kanon jul här hemma.

När jag var liten så gjorde min mormor våran paket-kalender. Och självklart vill jag att Cornelia också ska ha en! Och när man är som jag är, så kan man ju inte låta bli att göra en ny för varje år. Så i år målade jag en tavla med akryl och satte tavel-hängen på sidorna och nederkanten för att kunna hänga paketen i dem. Så i Cornelias kalender finns allt från diadem, suddisar och godis. Lagerhaus och H&M är toppen när det gäller att hitta små, billiga användbara prylar till detta ändamålet.




Niclas är inte jätte fascinerad av julen, men jag ska försöka omvända honom i år! Denna julen ska inte bli annat än perfekt! Så när han var och jobbade så passade jag på att hänga upp advents stjärnor och annat för att göra vårt hem lite mer juligt!




Denna kulan gjorde jag faktiskt själv. Jag köpte en stor julgranskula på Panduro för 45;- som jag sen dekorerade med glitterlim och 3D liner i guld. Sen stoppade jag ner en ljus slinga som jag köpte på Clas Olsson. Mycket mer personligt än de som man köper färdiga. Dessutom kan jag ju pilla bort det som är på den nu och göra om den till nästa år om jag känner för de.


I Cornelias rum står den rosa ljusstaken som jag pimpade förra året. Rosa ska det ju vara till en prinsessa!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar