The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

tisdag 22 november 2011

Winemakers Dinner @ Siesta

Winemakers Dinner!!

Jag och min fantastiska kollega på Limhamns tidningen, Anna, hade den stora äran att få vara med på en underbar Winemakers Dinner på Siesta. Maten var HELT fantastisk! Det finns inte ord som kan beskriva smakerna, upplägget och kombinationerna med vinerna. Jag har aldrig varit ett jätte stort fan utav rödvin, men denna upplevelsen gav mig verkligen en helt annat syn på vin.

Vi var cirka 40 personer som trängdes i Siestas jätte mysiga och hemtrevliga lokaler på Gamla Väster här i Malmö. Och kvällen till ära hade vi Will Willis från Katnook och Fredrik Norell från Freixenet som presenterade de olika vinerna.
Vinerna som vi fick prova kom från Coonavarra i Australien. Fantastiska smaker som bara blev ännu bättre med hjälp utav all underbar mat som Annette och Hans bjöd på.



Fredrik Norell, kökschefen och min kollega Anna.
Vi bjöds på bland annat ragu på österlenlamm och den godaste hummersoppan med pilgrimsmussla som jag någonsin ätit. Både jag och Anna kunde inte få nog!! Det var verkligen helt i världsklass!! Hade jag inte suttit i fint sällskap så hade jag nog slickat ur tallriken! 


Min kollega Anna med Fredrik Norell och Will Willis.



Jag kommer aldrig kunna tacka Annette och Hans nog för denna kvällen. Den ligger verkligen på topp 5 listan under kvällar jag har haft under mitt liv. Detta ar absolut inte sista gången jag gick till Siesta!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar