The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

måndag 8 november 2010

Öland

Dagen igår var helt underbar! Jag, Hilda och Wilma åkte till mina hemtrakter för att tillbringa hela dagen där. Första stoppet var utanför Algutsrum där jag har bott i 18 år.






Nästa stopp var på Kapelludden.


Tanken var att vi skulle på en Julmässa uppe på norra Öland i Skäftekärr, men det blev inte så. Jag har inte varit i Trollskogen uppe på Ölands norra udde sen jag var jätte liten. Så det blev ett långt stopp där. Anledningen till att det kallas Trollskogen är för att alla tallar och andra träd som växer där, har blivit formade av vinden. Det är helt otroligt att se!
















Nästa stopp blev utanför Löttorp vid kusten. Det blåste (som vanligt) och vi fick riktigt fina kort på vågorna som slog mot kalkstenen.









Det sista stoppet blev där jag tillbringade mina somrar som barn. Gillberga. det ligger mellan Sandvik och Källa på norra Öland. Det var så skönt att komma hem för en dag. Jag saknar Öland nått fruktansvärt. Vinden, doften, värmen, kylan.. Ja, allting som har med Öland att göra. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det. När jag var yngre hatade jag Öland för att det inte fanns någonting att göra. Nu när man har blivit gammal(?) och klok (?!?) så saknar jag det mer än någonsin. En vacker dag ska jag flytta "hem" igen ^^

1 kommentarer:

Unknown sa...

Un viaje precioso. Gracias por compartir las fotos. Unos lugares muy relajantes.
Besos Clara

Skicka en kommentar