The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

onsdag 24 november 2010

Vinter Känslor

Nu med kylan och allt blir jag så inspirerad av att börja göra lite vinter fint överallt. Det är ju snart första advent också. Så jag ser verkligen fram emot att göra i ordning hela lägenheten med lite jul anda. Även om jag inte är mycket för julen, så vill jag ge Cornelia de bästa jularna jag bara kan lyckas med!

Så jag och Frida gick upp bakom betong-djungeln och plockade en massa mossa. Min mamma som är florist, gjorde ett jätte fint moss-hjärta förra året som hänger på deras ytter dörr. Så Jag blev inspirerad av att göra det samma.

Så hjärtat ovan hänger på min balkong. Jag filtade änglavingarna och gjorde rosorna i cernit lera. Jag blev faktiskt riktigt nöjd. Även om vingarna kunde blivit bättre, så känner jag ändå att det passar mig. Lite knubbiga vingar. :)
Frida gjorde två hjärtan i lite mindre storlekar. Ett till sin egen dörr och ett till våran granne.

Jag gjorde ett till ytterdörren också. Fast lite mindre och tjockare än det som hänger på min balkong.

Jag filtade det hjärtat på samma sätt som vingarna. Både hjärtat på balkongen och det på dörren har fått ståltråd med pärlor på. Det är ju inte riktigt min stil att vara hundra procent traditionell, så det går naturligtvis i rosa. ;)


För att mysa till det i köksfönstret, gjorde jag små flugsvampar i cernit som jag tryckte ner i vitmossa. Sen tryckte jag ner rosa ljus i, ljusen kommer från IKEA. Kopparna som de står i kommer från en secondhand butik.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar