The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

tisdag 28 december 2010

Julafton hemma hos mamma & Sven

Vid 2 tiden skulle vi vara hemma hos mamma (ett jäkla farande) för att äta julbord och träffa tomten. Först fikade vi och tittade på Kalle Anka (varför titta på det varje år.. det är ju exakt samma grejer...) för att sedan ta det lite lugnt och så hjälpte jag mamma med maten. Så kaffe sugen som jag var på vägen dit kan jag inte minnas när jag var senast..

Mammas fina dukning
Julgrupps dekoration

När det började skrika i magarna på oss var det dags att börja äta. Mamma gör verkligen världens godaste julmat! Hon och mormor. Så vi satte oss till bord, och Cornelia hade sån tomte abstinens så det går knappt att beskriva! Hon kunde verkligen inte sitta still. Men hon fick i alla fall i sig lite mat.


Det är verkligen något speciellt med julen. Det är en viss stämning som inte finns någon annan sång på året. Att familjen samlas och äter gott, ger varandra presenter och bara myser. Helt underbart! Förutom min syster, mamma, Sven, Cornelia och jag, så var även min morbror Anders med.
Efter maten hade sjunkit så kom till slut tomten till Cornelias stora glädje! Varför säger man varje år att "nästa år blir de inte så många julklappar", men ändå är de fler än vad det var året innan.. Hmm.. Det är väl någon konstig vuxen grej som jag kommer förstå när jag är över 25 eller nått ^^.

Cornelia som inte är rädd av sig, och definitivt inte för tomten, hjälpte honom att dela ut klapparna. Och den lilla sparven hade snokat reda på de julklapparna som det stod hennes namn på, så hon fick en väldans massa julklappar till en början, innan vi andra fick våra. Men det var grymt mysigt!
Mamma och storasyster
Mina klappar ^^

Cornelia var överlycklig över sina julklappar! Hon fick så många att hon inte riktigt visste vart hon skulle ta vägen, vilken hon skulle leka med först och vilken som var bäst. Topp 5 var nog i alla fall hennes nya säng stomme, walkitalkies av Anders, Hello Kitty laptopen av mig, alla målarböcker och de tre paketen med Evi Love dockor som hon fick utav mig. Alla var riktigt nöjda med sina julklappar, vilket ju var tur. Jag fick ett Thomas Sabo armband med en "A" berlock, Johan Theorins nyaste bok, en nya fleece tröja och lite små plock med muffinsformar, servetter och en nya disktrasa... Mamma, jag är GRYMT glad för disktrasan och jag känner mig INTE träffad över att det står "ÖVNING GER FÄRDIGHET" över hela trasan...... Tack mamma.......


Det var i alla fall en underbar julafton, och senare på kvällen, eller snarare natten så körde Sven hem mig och Wilma. Wilma var också nöjd som hade fått ett stort tuggben av syster och fått smaka på det godaste på julbordet. Vi somnade grymt gott när vi väl var hemma igen. :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar