The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

måndag 26 november 2012

Bröllopsresan, dag 3

Min make borde gå om skolan... För klockan kan han uppenbarligen inte. Han väckte mig vid halv 7 i morse och informerade om att frukosten snart skulle sluta serveras... Nåja, man får väl se det som att vi fick ut en massa av dagen. Och strålande härlig sol med tillhörande +27 grader kan man inte gnälla över.

Efter frukosten beslutade vi oss för att gå en sväng utanför hotellområdet. Vi möttes av hisnande hotellkomplex, fantastiska växter, sand, berg och ett gäng ödlor som korsade trottoaren framför våra fötter.





Innan vi åkte hade vi läst om ett gäng köpcentrum som skulle ligga ett stenkast från hotellet. Och visst, det låg två stycken bara ett par minuter från hotellet. Det var ju dock ganska sunkigt att det ena inte ens var frdig byggt (?!)


Vi hittade tillslut till Il Mercanto som vi läste om på olika resebloggar. Oj oj oj vilket ställe! Ett köpcentrum utan tak byggt i gammal stil!! Helt fantastiskt! OCH STARBUCKS, mc Donalds, KFC.. En massa kedjor man kände igen.



Efter en liten övertalan från min sida, satte vi oss på Starbucks för att avnjuta en frappuccino i skuggan. Solen gassade på ganska bra mitt på dagen, så vi valde kanske inte den bästa tidpunkten på dygnet för att utforska. Men det var det värt!


Il Mercanto hade även ett eget hotell.Och det var imponerande!! Uppe på taket kunde vi se folk som solade och vi hörde plask, så uppenbarligen måste alla pooler och solstolar finnas på taket. 



Åter på hotellet sög vi i oss de sista soltimmarna vid poolen innan middagen. Orientalisk afton till råga på allt!





När vi satt där i godan ro med varsin drink innan maten kom plötsligt en kamel in på området!! Det ser man verkligen inte varje dag! Middagen var fantastisk och jag kan knappt bärga mig till morgondagen!!






0 kommentarer:

Skicka en kommentar