The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

tisdag 20 november 2012

Kroppkakor!!

Efter påtryckningar från maken så tog jag idag mod till mig och ställde mig för att baka öländska kroppkakor. Ja. det borde ju ligga i generna kan jag tycka. Och jag blev mäkta förvånad över resultatet!! De blev super goda! Dagen efter var de dock på tok för salta efter en natt i spadet, men när de var helt nygjorda fick jag flashbacks till barndomen!


För er som inte vet vad en kroppkaka är för något är det riven rå och kokad potatis som geggas ihop till en deg som sen fylls med fläsk, lök och kryddpeppar. Sen ska de koka i en halv evighet, men det är det värt!!

Den riktiga traditionella kroppkakan ska ätas med smör, grädde och lingonsylt. Men jag minns att min farfar åt dem med senap (?) Jag har aldrig förstått mig på det riktigt....


Niclas tyckte dessutom att katterna också borde få smaka. Jag vet inte hur bra det är, men Dollan fick sig ett smakprov. Och hon blev heltokig! Så lingon, smör och grädde var tydligen hennes grej. ^^,


0 kommentarer:

Skicka en kommentar