The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

söndag 1 november 2009

Årets underbaraste dag!!!

Började dagen med att gå upp [mycket lustigt]. Hilda hämtade mig vid halv 9, och så gav vi oss ut på våran roadtrip till Vimmerby! Vi hade verkligen jätte trevligt! Pratade hela vägen och bara va. Vi var framme i Vimmerby runt kvart över 10. Dessvärre blev de inte så mycket kort där inne som jag hade hoppats. Vi började kolla i de små stånden med både det ena och det andra. Allting i Astrid Lindgren anda. Gick förbi "den lilla lilla staden", där de skulle bli glas auktion. Hälften av de som var där, var sånt om jag antingen har jobbat med, hjälpt till att tillverka eller bara packat.. Men, bredvid stod dessa underbara skulpturer!



Utkarvade i IS! Helt otroliga!


Fick med mig 3 små burkar honung hem. En med smak av granatäpple, en med choklad smak och en med en ospecifik smak, som förövrigt var ljuvlig. :D Och så fick jag med mig en älgkorv till pappa i farsdags present och en burk med rönnbär-lingon och tranbär gele. Så god!!
Hilda hade fixat med sig fika. 2 sorter hembakat bröd, HEMMAGJORD varm choklad och kakor och bullar. Allt hembakat. Den varma chokladen får Oboy att smaka spya. Det var de godaste ever!!!
Sen åkte jag och Hilda de minsta vägarna vi kunde hitta i kartboken. Stundvis var det bara åkrar, efte de skog, sen något sött litet torp som bara finns i Smålands djupa skogar.
Vi var i Ljungbyholm hos pappa vid 16:10. Pappa hade laddat med kyckling och grejer. Så vi käkade sen körde han hem mig och Nelia. Och Hilda åkte hem till sig. Fick ett renoveringsobjekt av honom, som jag ska starta på i morgon om inte min färg har torkat ut totalt...


Var tvungen att ta kort på hans UNDERBARA tapet i förrådet! jag älskar den!!!

Nu i kväll har jag gjort klart "flytt-kartongen" till Lisas uggla som ska flytta snarast möjligt. :)


Så har suttit och virkat 6 mormorsrutor, som jag sen sytt ihop och sytt på en liten låda.




Så nu är han redo att säga hej då till Nybro för att förflytta sig uppåt i landet. :)

Kom på förut att jag har ju inte lagt upp några kort på mina 2 ludd! De är ju de som äger denna lägenheten. :p Här har varken jag eller Nelia någon talan. Blir de inte som de tycker så blir de hårbolalr i soffan och utvälta vattenskålar.




Detta är Nelias kisse. Dollan. Norsk skogskatt. MEGA mys, finns inga gränser för hur mycket hon kan gosa. Dessutom om man skojbråkar med henne, så biter hon först lite löst, sen börjar hon slicka på stället hon nyss bet, som en "förlåt gest."


Och detta är Molly. Min main cone kisse. SOm jag fick ta över efter en föredetta kollega som fick för sig att flytta til Australien. Då var hon skygg, kaxig och elak. Hon låg under soffan i 1 vecka innan hon vågade komma fram och hälsa. Och så var hon klippt i en katastrofal lejonklippning.. Nu är pälsen jätte fin och fluffig, hon är snäll så länge man är snäll mot henne och är genom kelig!

Jag kan om jag vill. :D

Dessutom! GRATTIS till Sveriges bästa fotbollslag!
Ännu en gång SM Guldet till AIK!
Ni kommer alltid vara en stor del av mitt svarta och gula hjärta!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar