The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

söndag 18 oktober 2009

Söndag...






Har tillbringat hela dagen med min storasyster. Har varit riktigt trevligt. Satt först hemma hos henne och pratade lite skit, och sen gick vi ut. Köpte varsin kaffe på Mc'Donalds, som dessutom smakade papper, sen gick vi mot stadsparken i Kalmar. Var riktigt fint faktiskt. Sen av någon lustig anledning hamnade vi på den gamla kyrkogården i Gamla Stan. Varken jag eller Emma har någonsin varit där, men det var intressant. Gravar som var från mellan 1600-1800 talet. I stortsett allihopa var verkligen noggrant utsmyckade. Det känns som att man la ner mer energi på sina nära och kära på den tiden. Jag kanske har fel, men när man gick där och tittade så var de precis som att man kände hur mycket kärlek det låg bakom allt arbete som våra förfäder hade utfört på deras avlidna nära och kära. Alla var skrivna på gammel-svenska, så det var ett rent helvete att försöka tyda dem. Men vi lyckades med många. En gravsten kommer jag nog aldrig glömma. Vi fick inte riktigt fram vad det stod på den, men mitt på den, var det en stor dödskalle. 25x25 cm stor. När vi väl började kolla runt, så fanns det dödskallar ¨på ett fler ta av dem. I dags läget är de ju änglar, blommor osv osv. men då var det dödskallar, ankare, hjärtan och ängla huvuden, noggrant utkarvade ur sten block som var gigantiska.



Parken..
Parken..
En knasig kastanj..
Gamla stan..



Sen började det naturligtvis att små dugga, så vi började gå hemåt mot syster. Cornelia skulle snart komma dit, och efter fredagens rymning, så kändes det som att vi måste göra något minnesvärt tillsammans.. Så syster och jag bestämmde igår kväll att vi skulle gå på bio.
Så morfar ämnade av henne och så gick vi mot Biostaden. Nelia var så förväntans full och gav oss säkert 1000 frågor på vägen dit. Vi såg Upp. Det var jätte mysigt att sitta i bio mörkret med henne bredvid sig. Det var första, men definitivt inte sista gången vi gick på bio. :)

Moster med Stor bild av UPP!
En hel spänd gullunge med Popcorn!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar