The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

söndag 11 oktober 2009

Life is a flower

Helgen har varit jätte underhållande!
I fredags så åkte jag, Patrik och Nelia in till Kalmar för att lämna över mitt personliga brev [överklagan] till länsförsäkringar. Jag fick verkligen till överklagan grymt bra, går det inte igenom nu så är de fruktansvärt inhumana.. Sen åkte Cornelia till morfar, och jag satt hemma i stort sett hela kvällen och drygade. Sen ringde Calle och bad mig komma ner till Stora Hotellet. Jag vet nu varför jag inte har gått dit tidigare. Vilket folk.. Först blev jag uppraggad av en 50 åring.. Och i samma veva blev jag uppraggad av en brud som först sa att jag var kille och att jag hette Kaj, sen när hon väl hade fått in i huvudet att jag var tjej så var jag lesbisk. Men icke! Jag var tvungen att övertyga henne om att jag har 100% hetro och att jag inte ville ha något med henne att göra. Men hon fortsatte och ville "känna" och hångla.. Omg, detta händer bara i Nybro. Calle, Micke och Calles granne tyckte att jag skulle med på efter fest och grejer. Men jag hade ingen riktig lust med det.. Så Micke och Calle följde mig halvvägs hem och sen ringde Calle upp och pratade med mig hela vägen hem som en säkerhets åtgärd. :)

Igår satt jag och kollade på fotbollen, Sverige-Danmark, hemma hos Calle och tog ett par öl. Förlusten i matchen gjorde oss almänt deprimerade, så vi åkte in till Kalmar. Hade 10 minuter på oss att hinna med bussen och grejade det precis. Det var verkligen i sista sekunden. Vä inne i Kalmar, efter ännu en skräck upplevelse på bussen [ett gäng drägg fulla fjortisar som sjöng falskt och inte kunde texterna på låtarna....] så hamnade vi på O'Learys. Vi hade verkligen jätte kul. Åkte hem vid kvart över 2.

Idag har det verkligen varit hel drygt... Har bara legat i sängen hela dagen, läst, druckit te, kollat på tv och sen kom solstrålen hem. Så har busat och gosat med henne ikväll och sen somnade hon tillslut, av att jag kliade henne på ryggen och bara höll om henne. Min värld hade verkligen inte fungerat utan henne.

I morgon ska jag in till Kalmar och handla kläder till henne. Hon ska ha fotografering på dagis på tisdag, så ska passa på att handla medans jag ändå ska in och träffa Elisabet. Sen får vi se vad som händer. Funderar på att göra om mitt vardagsrum i morgon. Åka ut till Hansa City och kolla på gardiner och sånt. :) Så är så gott som uppbokad hela dagen. Så det kommer en uppdatering i morgon igen. Oh, förresten, så har ajg gjort två nya tavlor som händer i köket. :)
En egen tolkning av tavlor från en hemsida jag hittade via Lisa.
Den ena står de:
Make tea not war, och den andra står det Make Cupcakes not war. Lägger upp bilder i morgon, år grymt nöjd iallafall. :)

Nu ska jag krypa ner hos Prinsessan. Natti natti!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar