The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

torsdag 1 oktober 2009

En pesimist är en dold optimist.

Skrav ju inget igår, så får göra en snabb uppdatering.
Lämnade inte Cornelia på dagis, utan hon fick åka med mig till Kalmar.
Träffade Syster, Elin och systers kompis Stina. Fikade åter igen på Ekelunds och
åt senare på Mc Donalds.. jag fattar inte varför man alltid hamnar där.. Det är ju inte ens gott ! Och "leksaken" man får i Happy Mealen [Nelia åt de igår] är ju TOTALT meningslös ! Finns ingenting som försöker få fram deras kreativitet, stimulera lek eller liknande! En liten anorektisk plastdocka som dessutom var helt skev och som hade bröst. Bröst på en docka för barn?!?! Jag är emot Barbie visserligen. Tycker inte om det idealet som hon ger ut. Midja på 25 cm och D-kupa. Inte konstigt att flickor får komplex tidigt.. Nog klagat på Mc Donalds leksaker.
Jag fyndade dessutom ! 5 små jätte söta virkade dukar som ska förvandlas till Kuddar när jag får låna morsans symaskin igen. Jag vill VERKLIGEN ha en egen...



Idag har Patrik varit här hela dagen. Vi har städat... och städat.. tagit en och en annan rökpaus.. och städat.. Fy fan ! det var mer än jag hade förväntat mig. Men nu är de gjort, och det är grymt tjusigt ! Nu ska jag köpa nya gardiner någon dag tänkte jag. Kanske i morgon. Med lite färg. Har svarta gardiner i varenda förnster förutom Cornelias rum och köket. Jag vill verkligen visa vem jag är ! Jag är inte bara svart... Även om det är skönt att gömma sig bakom det, för att ingen kan ifråga sätta något. Men nu har jag verkligen tröttnat. Jag vill ha FÄRG ! Så funderar på att köpa tunna skira gardiner i lila till vardagsrummer. Till att börja med. Sen får vi se vad som händer. Vill ha soffan som mamma pratade om också. Vill veta när jag kan få den. Är så trött på mina stenhårda 995:- Ikea soffor att jag kan spy !
Men men..
Nelia och Patrik gick och köpte pizza medans jag cyklade ner til Willys och handlade glass. Lovade gullungen det, för att hon städade sitt rum. Hon är så duktigt sötnosen !

0 kommentarer:

Skicka en kommentar