The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

onsdag 9 december 2009

9:e December

Namnsdag idag. :) Weeii! Eller nått... Haft en ganska bra dag i dag faktiskt.. Började inte så klockrent kanske.. Upp vid 7, somnade vid 3 i natt, i runda slängar.. Fattar inte vad det är med mig.. Sömnrubbningar utav bara fan...
Sara hämtade oss och så åkte vi till sjukhuset. Nelia var så duktig när de drog ut tänderna.. Meeega duktig! Och så fick hon en studsboll och en liten gubbe som klättrar på väggen. Hon gnällde lite när de la bedövningen, men annars var de hel lugnt.
Det jag personligen tyckte var mest obehagligt var väl när det lugnandemedlet började verka. Hon blev helt lealös, som om hon vore full. Och sluddrade och kunde inte fokusera blicken någonstans.. Stackars lilla prinsessan!
Resten var hon jätte duktigt med. :)

Pappa kom förbi ikväll, som varje onsdag. Lagade min egendesignade kycklingsås till pasta. Som uppkom i lördags när jag och Micke var hungriga mitt i natten. :P Men faen så gott!
Nelia åt hur mycket som helst. Hon har inte klagat över tandlösheten över huvudtaget. Min duktiga duktiga lilla tjej !
Fick för mig att göra......

Trumvirvel........


Knäck! :D

Självklart ska det vara slarvigt hackad mandel i!

Resultatet efter nästan en timme framför spisen! SÅ gott!
Knäck är en stor del av min jul iallafall!
Receptet kommer längre ner på sidan.

Ni andra kan ju FÖRSÖKA att inte bränna sönder hela långfingertoppen som andra..

*host host*



KnäckeliKnäck!

3 dl Grädde
3 dl Socker
3 dl Sirap
50 g Smör
100 g Hackad mandel

Allt utom mandeln ska slängas ner i (vad jag tycker funkar bäst) en bred och ganska djup stekpanna. Låt gojjset koka i ca 40 minuter. Gör ett "KUL"prov, genom att droppa ner en droppe i ett glas iskallt vatten, är det klart ska du kunna göra en kula i handen av knäcken.
Häll ner mandeln och klicka upp i formar. ELLER ! om du äger en TupperWare mjölkkanna.
Det är nog det bästa, inget klet inget kladd och mega lätt att diska. :)

Nu hägrar en film och soffan sen sova. :)



0 kommentarer:

Skicka en kommentar