The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

My life in words

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

lördag 2 januari 2010

1 Januari

Vilken natt.. Orkade inte skriva det i förra inlägget då jag inte ville förstöra den trevliga stämmningen i det. :)
MEN ! Ska ta hela historien från början. Vi gick mot centrum efter 12 slaget för att träffa Saras lillasyster. Vi gick förbi kommunhuset då Tommy ropar "Goooott Nyytt Åååååår!!"till ett gng på 10-15personer och skuttar runt som han brukar. Vi hinner gå förbi dem ett par meter, då de ropar på hon och han går tillbaka. En utav killarna trycker upp en krossad flaska mot hans hals. Tommy blir förbannad och i självförsvar så slänger han upp killen mot tegelväggen. Både jag och Sara stod som förstenade! När vi sen märker att fler och fler börjar börjar flocka sig runt slagsmålet så släpper jag allt jag håller i och springer fram! Då lígger Tommy med en kille på sig som håller stryp grepp. I ren hysterik så slänge rjag mig mot Tommy och får tag i honom och börjar skrika på killen som håller i honom. Tillslut släpper han och ingen försöker ingripa på oss när vi drar med oss en fly förbannad Tommy därifrån. På vägen hem ringer jag polisen och anmäler händelsen, och polisen tyckte att vi skulle ringa en ambulans så de får kolla på skadorna. Så Pling plong.....

Så idag var jag och Patrik och hälsade på honom. Marita (Patriks mamma) körde in oss, då Patrik inte ville köra med tanke på hur mycket han drack igår. Vi hittade pojkvaskern på avdelning 7, dvs. kirurgen.
Han berättade att han hade fått en spricka i axeln och en spricka i armbågen.... Tur som fan att han åkte in.. Och så började den låååååååånga väntan på ortopeden.. Som först skulle kommit vid 10, sen vid 13, sen vid 16, sen vid 19 och slutligen vid 22.... Vi var inne runt 18, och hoppades på att vi skulle få åka hemåt så fort det bara gick, med Tommy.
Men Icke.. Vid 22:30 kunde ortopeden släppa kaffekoppen och ge en bedömmning som tog hela 4 minuter.

Förflyttning från Kirurgavdelningen till akuten... igen...



PatrikBoy och vi andra försökte göra det bästa av situationen. Man kan nog inte ha roligare på ett sjukhus än med de där två nördarna ;)




En lycklig Tommy som varit på sjukhuset sen 02:30 på natten.. Och körts mellan akuten > ITVA > Kirurgen > Akuten igen.. Akuten var det dessutom KAOS på..

Tommy...

Vi kom ifrån sjukhuset vid 22:45 ungefär.. Och tacka fan för de.. Väntan hade gått oss på nerverna, och vi hade börjat pilla med olika grejer. Patrik garvade mest, Marita gick runt, Tommy satt och svor och skrek om hur lång tid som hade gått sen någon var hos honom senast, och jag satt mest och garvade eller spelade Uno på mobilen...

Till slut fick vi allafall åka hem.. Hämtade min hem nyckel hos Sara på vägen.

Väl hemma så åkte Patrik iväg igen för att hämta Jessica och hennes lillebror som var på barnakuten... Så Tommy och jag roade oss med att glo på film, käka chips och gå ut med Lillan..

Lillan, den underbara lilla rottisvalpen som sov på min arm till Patrik kom hem vid halv 4 och körde mig hem..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar