The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

lördag 20 februari 2010

20:e Februari PrinsessansDag

Detta har nog varit en lika rolig dag för mig som för Cornelia. Vilken underbar dag asså.. Jag kan ju dra upp allting från början.

Började dagen med att Cornelia väkte mig vid halv 8 och bad mig sätta på tv:n. Hon hade helt glömt bort vad det var för dag. Så satte på tv:n och sa att jag skulle gå ut i köket och fixa kaffe. Men jag gjorde något helt annat. Varm choklad med vispad grädde, hembakade frallor och tända ljus.

Sen smög jag in till skruttan och sjöng ja må hon leva. Och hon tittade på mig som om jag vore hur korkad som helst. sen tog jag fram paketen jag hade burit in i sovrummet igår kväll. Då sken hon upp och fattade helt plötsligt vilken dag det faktiskt var.

Ställde ifrån mig brickan och satte mig i sängen bredvid henne. Och tittade förundrat på henne när hon började glittra som en diamant. Hon var så lycklig! Sen började hon slita i paketen.

Först öppnade hon paketet med armbandet som jag hade skickat iväg på gravyr, så det står "Mamma" på det. Hon har haft på sig det halva dagen, sen bytte hon till de med fjärilar som hon fick av moster i julklapp.

Sen tog hon tag i paketet med filmerna "Hugo Djungeldjuret" och "Ebba & Didrik". Hon pussade på mig efter varje paket. Sen slet hon upp paketet med vattenfärger och efter det med pysselböckerna. Näst sista paketet var med ett par svarta jeans och en rosa tröja med en uggla på. "Mamma, det är ju en sån som du virkar!!!" ropade hon och slet tag i det sista paketet..
ett helt eget scrapbook paket! Det går inte att beskriva den kramen jag fick efter att paketen var öppnade. Min lilla skatt.. Sen flög hon på frallorna och chokladen, sen låg vi och gosade i sängen till halv 11. Sen fick jag gå upp och börja fixa och dona med allting som skulle grejas. Skulle egentligen åkt till Leo's Lekland med Sara och Patrik idag, men vädret tillät oss inte att gå ut på dagen... Så Nelia satte igång att Scrapa istället. :) Det känns så kul att jag inspirerar henne till att hålla på med det!

Patrik kom förbi och så åkte vi till Mc Donalds för att äta. Cornelia fick välja idag, så det fick bli så. :) Jag kände att köket var så katastrofalt överöst med marsipan, grädde och annat, så jag är glad att jag slapp stå och laga mat idag. När vi satt och åt ringde Patriks gris till chef och sa att ahn var tvungen att jobba.... Stackarn, han hade verkligen sett fram emot att fira sin guddotter på 4:års dagen.. Men icke... Så han körde hem oss och så kom Elin förbi vid 4 hugget.

Så hon klädde på sig sin "samvets klänning ;)" och jag satte upp håret på henne. Av Elin fick hon en Barbie med bäbis i barnvagn och en massa andra grejer.
Jag hade sagt till mamma och pappa att de skulle vara hos oss vid halv 6, och de var faktiskt riktigt punktliga allihopa. ;) Så moster, mormor, Sven och morfar var också här och firade.
Mormor hade slagit in sin present så att man INTE kunde se vad de var. Och vad lycklig prinsessan blev! Hon glödde verkligen och ögonen glimmade som kristaller!
Hon fick sin första cykel!

Sven hjälpte henne att öppna, mormor är duktig på att tejpa har vi upptäckt. ;) Men sen bar det av igenom hela lägenheten! Det är till och med bromsspår på golvet i hallen. ;)

Av moster fick hon Hello Kitty spel, med både memory och bingo i samma. Om jag inte minns helt fel. " spel var de iallafall. Och så fick hon en bok som vi hade när vi var små. Pricken. Den är så söt! Och så fick hon en skinjacka.. Min syster är inte klok....
Så i sommar ska jag, Patrik och Nelia gå runt i våra skinpajs och vara ballast i stan. :D

Klyfftig som jag är, så gör jag ju inga enkla projekt... Och det är ju tur... (?!?!?!?) Så tårtan blev med Hello Kitty. Man ser ju till och med vad det är liksom. En liten besvikelse var väl den att det jag hade beställt tidigare i veckan inte han komma hem, så fick göra allt i marsipan. Skulle egentligen varit sugarpaste med vitchoklad smak och en massa balla hushållsfärger.. Men icke.. Men det blev ju bra i slutändan ändå. :)

Efter att paketen var öppnade och morfar hade kommit med sina presenter (Mr.Bean tv-serien och en lila jätte fin tunika) så började Cornelias tårttarm att skrika nått förbaskat. Så blev till att plocka fram alltihopa. :)

Så nu har gästerna åkt hem. Patrik kom förbi efter jobbet, åt tårta och sen åkte han hem, vi ska träffas i morgon ändå, så det gör inget. :) Så Efter säkert 100 varv genom lägenheten med cykeln så står den nu parkerad, och en trött och lycklig liten snutt ligger på soffan och tittar på Hugo Djungeldjuret.. Och en utslagen mamma sitter här, skriver och ska föreviga denna stund. Och skulle däcka om jag la mig ner, och klockan är bara 9... Helt galet att de kan vara så jobbigt att ha kalas. :)

I morgon ska jag vara kreativ är tanken.
Puss&Kram!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar