The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

tisdag 23 mars 2010

23:e Mars

NelliBelli har varit hemma idag, eller inte hemma, hon har varit med mig i plugget. Det var riktigt intressant. Hon och Henke hade någon form utav diskussion på var sin sida om mig och Andreas, och diskussionen gick ut på att de räckte ut tungorna till varandra och sen tjallade Nelia till mig. Vilken stjärna hon är!

När vi kom hem så åt vi lite och sen började jag fixa med dockskåpet. Så nu kommer förklaringen till mitt vandaliserade skrivbord...

Hyllor till Kylskåpet så klart!! Vad fan skulle de annars bli? Och ett litet luft galler ned till. Den du! Jag tänker verkligen på allt. ;)

Och så har jag retat mig en halv evighet på att jag inte har orkat fixa köksbordet och stolarna, så nu är det också fixat! :D Innan!
Efter!
En massa sågspån och svordommar senare! Har även målat dem vita, funderar på om jag ska göra dyna på dem eller inte.. Hmm.. de tål att tänkas på.


Så nu är köket til största delen färdigt. Cornelia tjatar om tallrikar och bestik, men det får de bli nästa månad, känner att de är liiiiiite för komplicerat för att göra by hand så att säga.


Bröden som ligger i bröd korgen (som jag vävde ihop at present snöre från Lagerhaus) gjorde jag och Nelia för någon vecka sen i salt deg, Vi lyckades riktigt bra tycker jag nog.



Nu är badrummet också så gott som färdigt, det ska naturligtvis dit lite piff och lite små detaljer, men det kommer när jag hittar vad jag vill ha. Och det är inte alltid lätt att veta.




Sydde ihop en liten tyg kasse efter inspiration från http://minityrmama.blogspot.com , vad duktig hon är! Så den fick innehålla handdukar.



Och nu ikväll har jag orkat ta mig an att baka lite. Så en Jordgudd och maräng paj kanske skulle smaka?



Om den nu inte var gjord av Fimo lera och i samma storlek som en knappnål.....



Lyckades även få till lite jordgubbar, som ska finnas i en skål i köket framöver. Allt detta pillet är verkligen balsam för själen!



Känner mig till och med lite sliten, så vet inte riktigt hur jag ska göra med plugget i morgon.. Har liksom ont i hela kroppen..... haft små ont i huvudet hela dagen också, men ska inte ropa hej än, utan får se hur det är i morgon på morgonen. Men nu väntar sängen och Nelli som redan ligger och värmer upp min kudde. :)

1 kommentarer:

Nosspilifanin sa...

Hej Anna!
Vilket fint dockskåp du håller på med. :)

Hoppas allt är bra med dig.
Kram Nina

Skicka en kommentar