The one and only

Mitt foto
Malmö, Skåne Län, Sweden
Mitt namn är Anna, och jag är född 1988. Jag bor i Malmö med min man, dotter och två bonus barn. Mitt liv präglas av kreativitet, kärlek, lycka och olika hobbyer.

Etiketter

Köpa?

Alla miniatyr grejer som läggs upp på min blogg kan köpas. Det är bara att skriva en kommentar under det inlägg som intresserar dig. Skriv då vilken produkt som faller dig i smaken, och din mail adress så skickar jag ett mail så jag kan få dina uppgifter. :)
Använder Blogger.

Readers

Visitors

Totalt:

Denna månaden:

Denna veckan:

Idag:

måndag 1 mars 2010

27:e Februari

Shit shit shit shit!! Jag är verkligen fast!! Jag kommer ALDRIG komma ur miniatyr träsket. :D Och de gör mig inte ett skit!! GUD vad kul detta är!! Satt och pillade med en massa roligt igår kväll! Dessvärre är ryggen nu värre än någonsin... Fan.. Men men, jag får hålla modet uppe.
Började dagen med ägg&bacon frukost hemma hos Patrik med Patrik, Frida, Kelly och Lizzie. Mumma.. Man står sig så kanon bra på de!
Åkte hem från Patrik vid tiden och kunde knappt hålla mig när de gällde att sätta igång! Hittade en massa massa massa jätte fina bloggar igår, helt underbara! Bland annat http://miniatyrmama.blogspot.com och http://evasminiatyrer.blogspot.com UNDERBARA ! Jag har verkligen lusläst dem för att få så mycket inspiration som möjligt!



Nyvaken Patrik med lillasyster Frida.


Jag började med att tapetsera och måla (såg sen att det kunde blivit bättre målat.. men de får jag göra vid ett senare tillfälle..) Tapeten är jätte bubblig, jag sparade inte på tapetklister. ;) Men de ser bättre ut när de har torkat in ordentligt.


Och i ett sovrum MÅSTE det ju finnas en säng. Alltså gjorde jag en med hjälp av lite tjock skumgummi (madrassen) och sen klädde jag en lagom bit frigolit (wow, jag kan rimma) med vitt tyg och limmade den på "madrassen". Min käka mamma har tagit tillbaka sin symaskin (ledsen) så allting fick göras förhand, sy fast lakanet, sätta fast volangen runt om och sy dit spetsen runt . Lika så är sängkläderna hand sydda. Ibland har man sina bra stunder. ;) Täcket och 2 utav kuddarna är en trevlig liten historia. Jag ville ha ett brunt tyg, men hittade inget i mina gömmor, men kom på att Nelias absolut underbaraste tröja har sett sina bästa dagar, dvs att hon har vuxit något kopiöst!! Så den har nu fått ett nytt ändamål. Sängkläder. :) Den lilla pläden i fotändan virkade jag under pausen i Miljonlotteriet. ;)



Och ett sovrum MÅSTE också ha en lite bokhylla, OCH minst en blomma! Så Nu har några utav de böckerna jag har gjort kommit på plats. Hyllan var från början en "säng" som ingick i ett shaskigt paket från Netto med dockhusmöbler, så vandaliserade den lite, och målade den vit. Mycket vackert! Blomman är gjord utav pappersblommor jag använder till scrapbooking, och den kommer säkerligen att ersättas med en mer naturlig blomma vid ett senare tillfälle. Krukan är en kopp till tatueringsfärg som hittade ett nytt användningsområde. ;)



Mattan gjorde jag utav en bit plastad froté. Allting kan åter användas. ;)
Det ska till en hel del mer, och hoppas på att jag kanske tillochmed kan koppla in lite lampor och grejer om jag har turen att kunna klara det. Men såhär ser det ut i dagsläget. :)





Closeup Blomma!






0 kommentarer:

Skicka en kommentar